inspiration

wahai masa depan, engkau masih didalam keghaiban. maka aku tidak akan pernah bermain dengan khayalan dan menjual diri hanya untuk sebuah dugaan. aku pun tidak bakal memburu sesuatu yg belum tentu ada, kerana hari esok mungkin tidak ada sesuatu, esok hari adalah sesuatu yg belum diciptakan dan tidak ada satupun darinya yg dapat disebutkan.

" semakin jauh aku darimu.. semakin dekat pula KAU menghampiri aku.. semakin cuba ku dekati.. semakin kuat pula kau mendugai aku.. OH ALLAH.. Maha Pemurah .. Maha Sempurna.. kerdilnya diriku di hadapanmu.."

Sunday 29 September 2013

jangan salahkan orang lain

Assalamualaikum :)

xiawu hao! #sila google :)

holla! right now, me kat UITM puncak alam suda... sebuah tempat yang akan menyaksikan pengorbanan me seorang pelajar . gitu . dah 3 mnggu tinggalkan negeri kecintaanku, bumi kelantan!!!
rindunya pada umi, abah, abang dan adik-adik. apa-apa pun life goes on. gambare!!
ehem. korang sihat??
me selera makan dah makin kuat datang sni. ok, jom timbang berat sekarang!!!

topic untuk entry kali ni :

-don't blame others-


Dalam hidup sedar atau tak sedar, ramai antara kita suka salahkan orang lain kalu apa2 tak baik terjadi. OOO, kalau benda baik jadi, tak nak pulak nk tunding jari kat orang! haih. MANUSIA. memang mcm tu la kan...

Nak ringkaskan, senang je. Manusia ni lemah, rapuh. Tak kuat. Bila benda buruk brlaku, haa mulala nk salahkan orang lain, tak tengok diri dulu betul ke tak.

contoh : kalu si gadis A ni dah terlanjur, n then salahkan si pakwe dia. hmm korang rase sape yg salah????
( nak salahkan pakwe dia sbb dah berjaya  hasut, pujuk dia la katakan. sebenarnya punca yg paling besar ialah dari diri sendiri. Kalau, kalaulah dia boleh lawan nafsu dia tu, takut dgn azab ALLAH, dan ingt ALLAH, mesti dia x berani buat kan? so, plis, plis,tgk diri kita dulu)
         
hipotesis: Semakin kuat iman, semakin jauh dari maksiat.

Mungkin kita tak sedar elemen2 dalam  diri kita sendiri yg patut diubah dan perlu diupgrade!
Kita ada bnyk sangt kelemahan. Sebb kita berasal cuma dari setitik mani. jangan ego, jgn sombong. Tak rugi . ini cuma dunia. dunia. permainan semata2. like a game. sape boleh bertahan sampi ke titik terakhir dialah yang akan menang! tapi perlu ada strategi! strateginya????

follow rules2 yang ditetapkan oleh Sang Pencipta.
2 bnda paling berharga, priceless! 
# al-quran ( no more rahsia nk msuk syurga!)
#hadis

so ayuh!!!!! :D nak msuk syurga sama-sama tak?

kalu me ada buat salah, maafkan ye!! 0-0??
klu me ada buat salah, tegurlah! :)
jgn smpi kita menyesal suatu hari nnti.

dilahir ke dunia sebagai hambaNYA
sama-samalah kita menuju ke syurgaNYA. 

assalamualaikum.






No comments:

Post a Comment