inspiration

wahai masa depan, engkau masih didalam keghaiban. maka aku tidak akan pernah bermain dengan khayalan dan menjual diri hanya untuk sebuah dugaan. aku pun tidak bakal memburu sesuatu yg belum tentu ada, kerana hari esok mungkin tidak ada sesuatu, esok hari adalah sesuatu yg belum diciptakan dan tidak ada satupun darinya yg dapat disebutkan.

" semakin jauh aku darimu.. semakin dekat pula KAU menghampiri aku.. semakin cuba ku dekati.. semakin kuat pula kau mendugai aku.. OH ALLAH.. Maha Pemurah .. Maha Sempurna.. kerdilnya diriku di hadapanmu.."

Friday 3 August 2012

aku rindu family aku..


10.45 pm 3/8/2012
Assalamualaikum!!!
Ok, aku rindu..
Ak rindu ummi, abah, dan dayah!!! Along, fadli, mirul.. miss u guys too!
Ummi, aja akan blik 14 ni… mask best2 ye untk buka puasa sama-sama nanti…
Abah, rindu sangat gurauan abah!!
You r my super hero! Love u..


Dayah…. Oh, the only younger sis that I have..
Budak ni.. garang tau!!!
Tapi sjk dah besar ni.. kitorang dah mula rapt, n start to share something yang agk privacy..
Hehe, biasalah.. hubungan kakak n adik memang camni kan??
Dia pon x la garang mcm dlu dah…  suke3!!
Saya sayang dia sngt2!! Moga dia bisa menjdi seorang muslimah solehah yang kuat dan cintakan AGAMA!! J bak kata abah “ jaga diri, indahkan peribadi”
Saya suka kata2 yang abah bgi… very simple, but ,meaningful! Too meaningful for me…
Dayah dah besar skrang, dah 18 thun da.. skrang bljr kt mtrik n9..
Moga menjadi pelajar yang cemerlang ilmu dunia mahupun akirat!

Along!! Haishhh.. rindu pulak kat mamat niiii….
Along ni a.k.a shamil  memang nakal orangnya!!
Tapi ak tahu dia baik…
Sejak kecil lagi ak knl sngt dgn abg ak nii… dia memang bnyk buat masalah!!
Tapi bagi ak dia seorang yng dgr apa yg mk ayh ak sruh..
Pengorbanan besar yang dia pernh buat…
Ikut mk ayh ak surh jd cikgu!!!
Permulaannya.. dia mana ada jiwa nk jd ckgu!!
Seingt ak dia suke biologi!!
Dia nk jd doc!
Kesian … tp sekarang dah msuk 4 thun kt IPG batu rakit… saya  bangga dgn dia..
Dia kata dia suka beljr di IPG!! X pelah long… teruskan usaha di sana!!
;)
Mana2 pon kita beljr asal rajin, berjaya jugak kan??? J
Along, you r my superman! You always support me whenever I feel sad and hopeless! You always protect me from getting hurt physically and also mentally! Along dah 21 y.o this year, nak khwin cepat2 nmpak??  Moga dpt calon isteri yg solehah… dan menggapai kebahagian sampi ke syurga ye?

Oklahh.. seterusnya, Ahmad fadli!!!
Haaa… budak ni sorang …. Hmm.. dia ni malas cket bab2 belajr.. main je keje…
Tapi klu kite suruh dia masak, no 1!!! Dia suke buat kerja2 mcm mnjahit, memask.. ak pun x tahu…
Gene mana kau amik??
Tp ak tetap syang dia… dia baik ngan ak.. n ak suke mnja dgn dia.. heeee .. btw he’s 15 this year, means he gonna sit for PMR.. PMR la fadli, , I know u r clever enough!  Try to do your best!! N also, you r the most cute boy in our siblings! *ngeh! :P
N the last… Ahmad Amirul Hakim
Ok, this is my youngest brother…
Dia ni manja gle!!!!!
Manja teramat! X tau nk ckp mcmamana.. alahai..
He’s 8 this year, n attending sekolah agama (private)
Mom said, she wants him to be someone that good in keagamaan.. maybe a tahfiz one day??
InsyaALLAH!!
Ape2… pon aku sayang family aku.. J thanks god for letting me to be in this family! Priceless!


No comments:

Post a Comment